Dag 19 Manyeleti Sun Rise Game Drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Harald & Paulien Leenders - WaarBenJij.nu Dag 19 Manyeleti Sun Rise Game Drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Harald & Paulien Leenders - WaarBenJij.nu

Dag 19 Manyeleti Sun Rise Game Drive

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Harald & Paulien

08 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Dag 19 Manyeleti Sun Rise Game Drive

Vandaag gaat de wekker weer om 4.45u af en het begint zowaar te wennen. Vandaag wordt het sowieso maar 18 graden dus ook in de open jeep is het op dit tijdstip behoorlijk koud. Daarom hebben we zoveel mogelijk kleding en vesten aan en hebben dekens mee. We hebben een sun-rise Game Drive in Reserve Manyeleti. Dit is naast het Krugerpark en het mooie is dat hier geen enkele asfaltweg is alleen maar onverhard. Je wordt aardig door elkaar geschud maar dit is zo geweldig mooi. De eerste drie kwartier zien we niks en de kinderen beginnen al wat in slaap te doezelen totdat we opeens een Neushoorn zien. De Ranger rijdt er gewoon naar toe, echt leuk! Stukje groen of klein bosje geen probleem hij gaat er gewoon doorheen of overheen. We zijn maar met z’n 11-en uit de groep en zitten verdeeld in 2 jeeps en contacten de andere jeep om ook naar deze plek te komen zodat ze ook de Neushoorn kunnen zien. Hij is echt gigantisch groot. Even later zoekt de andere jeep contact met ons dat ze een Luipaard hebben gespot. Wij er met een noodgang naar toe! Hij zat in de boom een Impala te eten en is eruit gesprongen. De Impala hangt nog half aangevreten in de boom. Onder de boom staan 2 hyena’s te wachten of er misschien wat prooi voor hun uitvalt. Ze laten ons er nauwelijks langs als we dat willen. Gelukkig kunnen wij even later ook het luipaard zien. Hij is niet eens zo groot maar wat een prachtig beest. Wij zijn echt onder de indruk van dit natuurlijke tafereel. Mirthe en Julia zijn blij dat ze nu de gehele “Big Five” hebben gezien dit wordt gevierd met de andere passagiers door de “High Five”. Daarna om 9.15 ontbijt en om 13.00 uur lunch in het restaurant van onze Lodge en dan straks weer op pad voor onze “sun-rise” Game Drive in hetzelfde Reserve als vanmorgen. Vandaag helaas geen zwemweer voor de kids maar lekker spelen op het terrein van de Lodge tussen de Zebra’s en Impala’s......zo bijzonder.....morgen is het weer voorbij.....

Hier een filmpje van een Neushoorn.

• 08 Augustus 2018 - 13:37

Mandy:

Wat een schitterende verhalen. Je krijgt echt zin om deze reis ook te maken.
    Alvast goede reis naar huis gewenst.

• 08 Augustus 2018 - 15:37

Anouk.geurts:

Wat gaaf zo’n safari! Indrukwekkend lijkt me dat on die beesten
    In het wild te zien. Nog veel plezier even en vast eeen goede terugreis!