Dag 18 Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Harald & Paulien Leenders - WaarBenJij.nu Dag 18 Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Harald & Paulien Leenders - WaarBenJij.nu

Dag 18 Krugerpark

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Harald & Paulien

07 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Dag 18 Krugerpark

Julia is jarig vandaag!! Er wordt al vroeg voor haar gezongen want om 5.30u vertrekken we met de hele groep van 25 pers. in 3 jeeps. Het is nog erg koud en vooral de wind maakt het echt heel koud. We wikkelen onszelf goed in dekens. Dan komen we aan bij ingang Orpen van het Krugerpark en komt de zon op en wordt het snel licht. We spotten al snel Zebra’s, Koedoe’s, Impala’s, Giraffen, Olifanten en heel veel mooie vogels met hele felle kleuren. Echt zo geweldig om dit zo aan te treffen in de natuur. Ook het feit dat je daar rond rijdt en niet van tevoren weet wat je tegen komt en dus heel goed moet kijken of je wat ziet maken het heel bijzonder. Het is dan ook heel moeilijk om stil te zijn terwijl je zo enthousiast bent over wat je ziet.
Dan zien we bij een kleine plas water 2 Leeuwenfamilie’s met hun welpen. Even later zien we ook nog Hyena’s, 2 Cheetah en jakhalzen. Onze driver heeft lunch meegenomen en onderweg in kamp Satara gaan we lunchen. Daarna rijden we weer terug maar we zien nog maar weinig “bijzonders”. We hebben van de “Big 5” alleen nog maar de Olifant en de Leeuw gezien en willen dus nog graag de Buffel, Neushoorn en Luipaard zien. De Buffel hebben we deze vakantie al wel gezien maar nog niet in dit park. We zijn bijna weer terug bij onze uitgang en dan ineens staat daar een Buffel!! Wat een kop heeft dat beest zeg!! Hij schrikt wel van ons maar komt even later toch nog even kijken. Dan stopt er een tweede jeep en gaat hij er vandoor. En als laatste vlak voor de uitgang steken er nog 2 olifanten over vlak voor onze jeep. Dit zijn ook echt enorme beesten. Het was een geweldige safari vandaag.

Vanavond eten we weer gezellig buiten met de hele groep en na het eten wordt er voor Julia gezongen en komen de serveersters een taart met kaarsjes brengen. Heel erg leuk! Ze voelt zich echt jarig vandaag.

Morgen hebben we een sun-rise en een sun-set safari en misschien zien we dan een Neushoorn en een Luipaard.

• 07 Augustus 2018 - 20:36

Monique:

Wauw!!! Wat een mooie ervaringen allemaal!
    Echt heel leuk om te lezen. Jullie zullen mooie verhalen hebben als jullie terug zijn.
    Heel veel plezier nog de laatste daagjes