Dag 5-6 Plettenberg Bay en Tsitsikamma - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Harald & Paulien Leenders - WaarBenJij.nu Dag 5-6 Plettenberg Bay en Tsitsikamma - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Harald & Paulien Leenders - WaarBenJij.nu

Dag 5-6 Plettenberg Bay en Tsitsikamma

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Harald & Paulien

27 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Dag 5:
Reisdag van Swellendam naar Plettenberg Bay.

Dag 6:
We gaan vandaag een bezoek brengen aan een Township net buiten Plettenberg Bay. Met 8 personen vanuit ons reisgezelschap stappen we met gemengde gevoelens in de bus om 9.00 uur. We krijgen een rondleiding van een vrouw die zelf ook in dit township woont. Ze verteld dat de bewoners allemaal eigen elektriciteit en hebben ongelimiteerd schoon drinkwater. De mensen helpen elkaar en vinden het eigenlijk prima om zo samen in deze gemeenschap te wonen. Er is een winkeltje waar we spullen zoals, rijst, melk, olie, kool, appels en bananen kopen. Dit geven we af op het schooltje waar we ook een bezoek brengen. De kinderen zijn blij dat we op bezoek zijn en zingen “vader Jacob voor ons”. Bij terugkomst zijn we blij dat we zijn geweest en toch iets kleins hebben kunnen bijdragen.

Tegen lunchtijd zijn we op het strand zodat de kinderen nog even in de zee kunnen zwemmen en we een tosti kunnen eten.

Vanmiddag staat Nationaal park Tsitsikamma op het programma waar we een mooie wandeling gaan maken. We komen over een reusachtige, wiebelende hangbrug over de monding van de Stormrivier. Ook zien we hier weer walvissen en dolfijnen.

‘ s Avonds gaan we met bijna de hele groep eten bij “the Table” in Plettenberg Bay het was erg gezellig en gerechten als struisvogel en marshmallow pizza als toetje zijn een feit! Het klikt erg goed met de groep en ook met de kinderen onderling, echt zo leuk om te zien!

Morgen staat er weer een vroege start met vol programma gepland. We reizen naar Oudshoorn maar onderweg stoppen we bij een struisvogel farm en de Cangoo grotten.